< zobrazit všechny dotazy

Jojo efekt po proteinové dietě

Otázka:

Dobrý den, bojím se jojo efektu po dietě. Může se to stát?

Odpověď:

Jo-jo efekt není samostatná entita, která se vyskytuje jen u některých metod hubnutí. Ve skutečnosti nemá termín „jo-jo efekt“ žádnou vědeckou oporu. Když zhubnete běžnou cestou kvalitního jídelníčku a sportu, tak poté co se přestanete hýbat a začnete špatně jíst, kila se vrátí úplně stejně rychle, jako po proteinové dietě. Tělo má metabolickou paměť a do jednou vybudovaného stavu se vždycky dokáže dostat rychleji, než když se něco buduje poprvé. Proto je důležitá celková změna, ne jen pouhé zhubnutí. Dieta má mít edukativní charakter a měla by vás naučit novým návykům. To je přidaná hodnota Prodietix proteinové diety. Nové návyky nejsou nic jiného než základní pravidla diety. Jedná se o: 1) kvalitní pitný režim založený především na vodě (případně zelené nebo bylinné nedoslazované čaje; 2) konzumace zeleniny denně alespoň 300g; 3) pravidelnost v jídlech a menší porce. Více než pravidelnost je však důležitá podoba jídelníčku. Tedy skladba potravin a potažmo živin, které během jednoho dne sníte. Obecně platí, že není vhodné pravidelně konzumovat tyto druhy potravin: Bílé pečivo, knedlíky a dalším výrobky založené na pšeničné mouce. Slazené limonády, pivo, tvrdý alkohol. Nekvalitní uzeniny s nízkým obsahem masa, vysokým obsahem tuku (lze poznat už na pohled a hodnoty bývají uvedeny). Smažené maso a přílohy. Majonézové výrobky (chlebíčky a lahůdkové saláty). Slané extrudované výrobky (chipsy a jiné slané snacky). Na druhou stranu, psychika umí v nabírání a shazování kil zahrát svou roli také. Člověk by si měl umět život zpříjemnit a užít. Výše vyjmenované druhy potravin jsou sice nezdravé, ale nejsou jedovaté. Jejich občasná konzumace nenaruší Vaše dietní stravování a udržení váhy. Vše je otázkou chemické rovnováhy mezi energetickým příjmem a výdejem. Nejlepší prevencí před nabíráním je sport – ideální je aerobní aktivita (plavání, chůze, běh, cyklistika, jízda na bruslích, atp.). Aerobní aktivita efektivně spaluje tuky, posiluje oběhový a imunitní systém, zlepšuje psychickou kondici a přináší i mnoho dalších pozitiv. Když kromě zhubnutí s proteinovou dietou dokážete změnit některé staré návyky, které vám nadváhu přinesly, tak si váhu udržíte dlouhodobě bez problémů. Zároveň vám v případě vašeho zájmu po ukončení diety zašleme ZDARMA obecný manuál nazvaný „výživové poradenství v kostce“ vycházející z pravidel nutriční terapie a WHO - tedy informace, které jsou předmětem studií na vysokých školách a rekvalifikačních kurzech výživového poradenství, optimalizované na vaše tělesné parametry.


Máte na nás nějaký dotaz?

Neváhejte nám napsat, rádi vám poradíme.

Online kalkulačka

Spočítejte si Váš dietní program

žena muž

Problematické partie