Poradna

Máte na nás nějaký dotaz?

Neváhejte nám napsat, rádi vám poradíme.

Otázka: Je pravidelnost mezi jídly důležitá a jak mám jíst v čase?

Odpověď: Pro efektivní váhovou redukci a konstantní příjem aminokyselin v průběhu dne, je pravidelnost velmi důležitá. První jídlo dne by mělo být konzumováno půl hodiny až hodinu od probuzení. Poslední jídlo dne nejpozději 2 – 3 hodiny před spaním. Jídla dne je vhodné rovnoměrně rozdělit, aby interval byl cca stejný (3 až 4 hodiny). U Z programů ideálně 3,5 až 4 hodiny. U M programů je pauza kratší a to 3 až 3,5 hodiny. Doporučený časový rozvrh se týká konzumace proteinových jídel, které by neměly být nahrazovány pouze zeleninou. Vzniká pak nutriční deficit, který může vést ke zpomalení váhové redukce až váhové stagnaci. Povolenou zeleninu lze konzumovat společně s proteinovými jídly i v průběhu celého dne a to v množství od 300 do 1000 gramů.


Otázka: Jaký druh sportu začlenit v době diety?

Odpověď: Dieta funguje sama o sobě i bez zařazení sportovní aktivity. Někteří zákazníci chtějí se započatou váhovou redukci měnit i svůj životní styl a zařazují sportovní aktivity na které nebyli doposud zvyklí, což po dobu 1. a 2. fáze diety nedoporučujeme. Pro zmiňované období je dále nevhodné začlenění silové sportovní aktivity (cvičení se zátěží a vlastní vahou těla), při které tělo nemá dostatek sacharidů pro následnou regeneraci. Dieta je nízkosacharidová a to z důvodu, aby došlo k navození ketózy, kdy ketolátky sami o sobě tělo po silové zátěži nezregenerují. Může pak dojít k pocitům diskomfortu v podobě únavy a vyčerpání, často doprovázených váhovou stagnací. Silovou aktivitu lze obnovit v době 3. fáze diety, kdy se již navyšuje množství sacharidů v podobě mini sacharidových příloh a ovoce. (Nejen) v době dietního programu váhovou redukci podpoří aerobní aktivity (kolo, brusle, plavání, běh, svižná chůze, aj.) které je možné zapojovat již od 1. fáze dietního programu. Jakákoliv sportovní aktivita by se měla sledovat a vyhodnocovat zejména pocitově s dostatečným prostorem pro odpočinek a relaxaci. Podrobnější informace k vhodnosti zařazení jednotlivých sportovních aktivit, vám poskytne náš tým výživových poradců. Neváhejte nás kontaktovat.


Otázka: Mohu konzumovat vaši dietu v případě onemocnění se štítnou žlázou?

Odpověď: Zákazníci s poruchou štítné žlázy (sníženou nebo zvýšenou funkcí) mohou Prodietix dietu konzumovat. U některých jedinců může dojít ke zpomalení váhové redukce. Přesto lze požadovaného váhového úbytku v delším časovém horizontu dosáhnout.


Otázka: Jak nastavit dietu v případě, že pracuji na směny?

Odpověď: Pokud pracujete na směny, tak je třeba dietu řešit flexibilně. Nejedná se pak o fixní počet proteinových jídel denně, ale spíš o plovoucí. Jde o to, aby interval mezi jídly byl v delší dny maximálně cca 4 hodiny, ne více. Pokud jste tedy na např. celý den vzhůru a pak jdete na noční směnu, tak můžete sníst 6 i více proteinových jídel za den. Dá se pak očekávat, že máte i kratší dny, kdy dospáváte, tak tyto dny si dáte naopak o jedno či více jídel méně. Pokud takové dny nemíváte a nedospáváte, tak dodržujete opět pouze interval max. cca 4 hodiny a jíte takový počet jídel, který Vám předepisuje dietní program. Zároveň je dobré si na delší dny zakoupit nějaká jídla navíc, protože tímto režimem jich můžete sníst více, než máte v balíčku dietního programu. Záleží na počtu takto dlouhých dní a délce zvoleného dietního programu.


Otázka: Jaký by měl být váhový úbytek v jednotlivých fází diety? Již 2 dny se váha nepohnula, je to v pořádku?

Odpověď: Váhový úbytek je v době diety závislý na délce zvoleného dietního programu a výchozí váze zákazníka. Obecně lze tvrdit, že v době 1. fáze diety je týdenní váhový úbytek v rozmezí 2 až 2,5 kg. Pro 2. fázi diety je váhová redukce 1 až 1,5 kg. Tuková hmota ubývá i ve 3. fázi dietního programu v množství 0,5 až 1 kg za týden. Pokud se objeví krátkodobá váhová stagnace, nemusí to být hned důvod k znepokojení, zejména u žen, kdy jistou roli ve váhové redukci sehrává citlivější hormonální stránka a s ní je spojená i míra zavodnění, která v rámci jednoho dne může oscilovat až kolem 2 kg. Přesto, aby se situace nepodcenila případnou skrytou a neodhalenou dietní chybou, doporučujeme, v případě pochybností, zavčas informovat náš tým výživových poradců. Provedou hlubší analýzu Vašeho dietního nastavení, zhodnotí Vaši váhovou redukci a pomohou Vám odstranit případné dietní chyby. Kontrolní vážení je v době diety vhodné, ale nemělo by být každodenní. Můžete se proměřovat i na obvody těla, kdy tento druh měření není zatížen mírou zavodnění a reálněji vypovídá o úbytku tukové hmoty.


Otázka: Mohu solit v době diety?

Odpověď: Solit v době diety doporučujeme a je to vhodné pro mineralizaci. Doplňuje se tak zejména sodík, který je nezbytný pro přenos nervových vzruchů, dále svalovou činnost a regulaci krevního tlaku, plus udržování rovnováhy tělních tekutin uvnitř buněk a v mezibuněčných prostorách. Chlor je zase součástí kyseliny solné obsažené v žaludeční šťávě, což je důležité pro trávení potravy. Sůl často bývá obohacena i o jód, který stimuluje funkci štítné žlázy. V dietním programu jsou dále minerály obsažené i ve slaných jídlech. Množství soli doporučujeme udržovat na 5 g / den (čajová lžička), kdy v době diety lze lehce navýšit na 1,5 čajové lžičky / den.


Otázka: Nehrozí mi po dietě jojo efekt?

Odpověď: Jo-jo efekt není nějaká samostatná entita, která se vyskytuje jenom někde a někde ne. Když zhubnete klasickou cestou kvalitního jídelníčku a sportu, tak poté co se přestanete hýbat a začnete špatně jíst, tak se Vám kila vrátí úplně stejně rychle, jako po proteinové dietě. Důležitá je změna. Dieta by Vás měla naučit novým návykům. To je přidaná hodnota proteinové diety. Nové návyky jsou: 1) pitný režim založený především na vodě (případně zelené nedoslazované čaje) 2) konzumace zeleniny (může být i ta nepovolená) denně alespoň 300 g 3) pravidelnost v jídlech a menší porce (nikoliv jedno velké jídlo za den a až večer) Více než ta pravidelnost je však důležitější podoba jídelníčku. Tedy skladba potravin a potažmo živin, které během jednoho dietního dne sníte. Obecně platí, že je dobré se vyhýbat: - bílému pečivu, knedlíkům a dalším výrobkům založeném na pšeničné mouce a lepku - slazeným limonádám, pivu, tvrdému alkoholu - nekvalitním uzeninám s nízkým obsahem masa, vysokým obsahem tuku (lze poznat už na pohled a informace bývají uvedeny) - smaženým úpravám masa a příloh - majonézovým výrobkům (chlebíčky a lahůdkové saláty) - slaným extrudovaným výrobkům (chipsy a jiné slané snacky) Psychika umí v nabírání a shazování kil také zahrát svou roli. Člověk by si měl umět život zpříjemnit a užít. Výše vyjmenované druhy potravin jsou sice nezdravé, ale nejsou jedovaté. Když je budete konzumovat občas ve smyslu „za odměnu“, tak Vám zcela jistě váha narůstat nebude. Proto je nutné podotknout, že vše je otázkou chemické rovnováhy mezi energetickým příjmem a energetickým výdejem. Nejlepší prevencí před nabíráním je sport. Ideálně aerobní aktivita, jako je plavání, chůze (nordic walking), pomalý běh (jogging), cyklistika, běh na lyžích, veslování, jízda na kolečkových bruslích a mnoho dalších. Aerobní aktivita spaluje tuky, posiluje oběhový systém, zlepšuje psychiku a přináší mnoho dalších pozitiv. Třikrát týdně jedna hodina aerobní aktivity změní Váš život. Když kromě zhubnutí s proteinovou dietou dokážete změnit některé staré návyky, které Vám nadváhu přinesly, tak si váhu udržíte dlouhodobě bez problémů. Zároveň Vám, v případě Vašeho zájmu, po ukončení diety zašleme obecné know-how vycházející z pravidel nutriční terapie a WHO, tzv. "Výživové poradenství v kostce", společně s energetickým nastavením dne a množstvím živin na Vaše aktuální parametry po dietě.


Otázka: Je nutné v době diety doplňovat vitamíny a minerály?

Odpověď: Prodietix jídla obsahují vyvážený poměr vitamínů a minerálů, kdy sladká jídla mají převahu vitamínů a slaná naopak minerálů. Z tohoto důvodu je vhodné mít vyvážený poměr sladkých i slaných jídel v jednom dni, i přestože mají jídla velmi podobné nutriční složení. V době dietního programu je spotřeba mikronutrientů obecně vyšší a u jedinců, kteří mají před dietním programem nižší hladinu, může vzniknout deficit, který lze zaznamenat pocity diskomfortu v podobě únavy, vyčerpání, bolestí hlavy, případně svalovou křečí. V těchto případech je vhodná suplementace v podobě vhodného komplexu vitamínů a minerálů bez přídavku sacharidů (cukrů). Vhodné je také pitný režim obohatit o konzumaci minerálních vod.


Otázka: Jaké druhy jídel ke konzumaci nabízíte?

Odpověď: Nabízíme jídla pro konzumaci bez přípravy (tyčinky, krekry, suchary a další). Pro přípravu v shakeru (krémy, nápoje, kaše). K přípravě v mikrovlnné troubě, nebo za použití rychlovarné konvice v kombinaci se shakerem či kuchyňskou metličkou. Pro ohřev na pánvi (palačinky) nebo v troubě (koláče, chléb, nugety). Můžete nám napsat, které přípravy jídel jsou pro Vás v pořádku a které ne, kdy podle Vašich preferencí stanovíme složení jídelníčku.


Otázka: Můžu mít Prodietix dietu pokud jsem vegetarián?

Odpověď: Ano, Prodietix dieta je vhodná i pro vegetariány. Některá Prodietix proteinová jídla obsahují kolagen. Seznam těchto produktů vám na vyžádání rádi poskytneme. V době 2. fáze diety lze pro přípravu normálního proteinového jídla dne využít vejce. V době 3. fáze diety se suroviny pro přípravu rozšiřují o Tofu a Šmakoun natural, dále sýr Cottage a tvarůžky.


Online kalkulačka

Spočítejte si Váš dietní program

žena muž

Problematické partie