Francouzská keto dieta

Poradna

Garant projektu

Doc. RNDr. Markéta Martínková Ph. D.

Máte na nás nějaký dotaz?

Neváhejte nám napsat, rádi vám poradíme.

Otázka:

Dobrý den, nikde jsem nenašla složeni hotových jídel. Děkuji.

Odpověď:

Dobrý den, kompletní složení naleznete na etiketě výrobku, dále pak je k dispozici na našem E-shopu u každého výrobku, např. u "Kuřecího masa v myslivecké omáčce" je v odkazu zde: https://www.prodietix.cz/kureci-maso-v-myslivecke-omacce. Team Prodietix.cz


Otázka:

Dobrý den.Jsem ve třetí fazy diety a můžu už zařadit i bílý tvaroh a skyr. Ráda bych se zeptala,čím bych si ho mohla ochutit.Samotný ho asi nesnim. Děkuji

Odpověď:

Dobrý den, ve 3. fázi diety jsou povoleny na dochucení 2 lžičky čekankového sirupu, dále lze zařadit 1 lžíci holandského kakaa nebo 1/3 čajové lžičky skořice. Přidat můžete i 2 lžíce ořechů nebo semínek a 100 g ovoce. :) Team Prodietix.cz


Otázka:

Dobrý den, v práci máme kávovar Nespresso, chtěla jsem se zeptat, zda kávu z tohoto kávovaru můžu či ne :) Děkuji

Odpověď:

Dobrý den, pokud se jedná o čistou kávovou směs bez příměsí jako je cukr, smetana, aj., tak lze kávu bez problémů v množství 2 šálků denně konzumovat. Team Prodietix.cz


Otázka:

Hotová jídla V krabičkách prosím jak dlouho je můžu mít v lednici. Děkuji.

Odpověď:

Dobrý den, trvanlivost hotových jídel je 6 měsíců. Uchovat je lze nejen v chladničce, ale i při pokojové teplotě. Team Prodietix.cz


Otázka:

Dobry den, zacinam druhy tyden F1 muzu pomalu behat ? Hodinu? Dekuji hezky den

Odpověď:

Dobrý den, pokud jste byla na běh zvyklá, lze ho bez problémů zařadit od 1. fáze diety, kdy aerobní aktivity jsou povoleny. Níže naleznete podrobné pojednání ke sportovním aktivitám v době diety. Jednoznačně nechceme někomu zakazovat nebo nedoporučovat pohyb, protože ten je pro nás pro všechny extrémně důležitý po dobu celého života. Ale… je třeba rozlišovat různé pohybové aktivity (aerobní vs. anaerobní). V první řadě není dobré zapojovat nové aktivity, na které nejste zvyklá (alespoň 3 měsíce) v první fázi diety. S cvičením doporučujeme začínat až od druhé či třetí fáze diety. Další věcí je, že pro dietu je vhodné především aerobní cvičení. Tedy takové cvičení, které je na 60 – 70% maximální tepové frekvence. Toto rozmezí se buď dá změřit v nějaké sportovní laboratoři, nebo otestovat a spočítat pomocí různých vzorců, které jsou dostupné na internetu. Obecně se však dá říci, že to je taková aktivita, při které se člověk mírně potí, je mírně zadýchaný, ale pořád dokáže ještě plynule mluvit. Spoustu lidí pak překvapí, že aerobní jsou například u svižné chůze, nebo domácího úklidu. Naopak běh bývá pro drtivou většinu vlivem nadváhy až příliš velkou zátěží a pro hubnutí tedy méně efektivní. Vhodnými aktivitami jsou ještě například kolo, plavání, nebo různé trenažéry (eliptical, veslování, rotoped a další). Taková aktivita by měla být nepřerušovaná, konstantní a nejméně 45min dlouhá, protože prvních 20min tělo spaluje pouze zásobní glykogen (produkt spalování sacharidů) a až poté se vyplaví endorfin a další a tělo začne užívat na zásobování energie z tuků. Anaerobní aktivity a silové typy cvičení příliš pro dietu příliš vhodná nejsou. Ale je vždy se potřeba podívat na každou aktivitu konkrétně. Tedy jak je dlouhá, jestli je komplexní nebo izolovaná (tedy kolik svalů se procvičuje), jaké jsou zátěže, kolik je opakování, jaká je tepová frekvence a další. Především není dobré tvořit laktát. Ten představuje stav, kdy se svaly zaplaví kyselinou mléčnou a na druhý den Vás ze cvičení ty svaly bolí. Na regeneraci takového stavu je třeba nejen bílkovin, ale také sacharidů (až 2,5x více než bílkovin) a proteinová dieta je nízkosacharidová. Tělo si pak glykogen musí přetvářet z bílkovin, nebo tuků a může se energeticky podhodnotit. To může způsobit velkou únavu, nebo dokonce váhovou stagnaci v průběhu diety. Je to samozřejmě na Vás, jakým způsobem budete trénovat v průběhu proteinové diety, ale je třeba vzít v úvahu, že tělo v jednu chvíli budovat svalovat hmotu a zároveň hubnout neumí. Můžete maximálně zpevňovat v rámci svalové paměti a zvyšovat absolutní sílu u hubnutí. Proto je dobré se vydávat vždy nejdříve jenom jednou cestou. Nejprve zredukovat tuky a poté až budovat svalovou hmotu. Team Prodietix.cz


Otázka:

DD, příští týden končím 3 fázi diety. Odlétám na dovolenou . Nevím co je vhodné snídat . A jak s ovocem.

Odpověď:

Dobrý den, pokud jste absolvovala Prodietix dietu máte nárok na zaslání komplexního výživového poradenství po dietě, společně s energetickým nastavením dne, množstvím živin a vzorovým racionálním jídelníčkem. Otázky ohledně snídaní a konzumace ovoce pak naleznete ve zmiňovaném komplexním manuálu. Upřesněte nám prosím číslo objednávky a rádi Vám bližší instrukce zašleme. Team Prodietix.cz


Otázka:

Dobrý den, Mohla bych se zeptat jestli mléko od Alpra almond originál je dovolené prosím? Děkuji

Odpověď:

Dobrý den, uvedený druh mléka v malém množství na dochucení 2 káv denně zařadit můžete. Pro dietu vhodnější variantou je neslazená verze, kterou naleznete v odkazu zde: https://www.alpro.com/cz/produkty/napoje/mandlovy/neprazeny. Team Prodietix.cz


Otázka:

Dobry den jak dlouhou trvanlivost maji hotova jidla? dekuji

Odpověď:

Dobrý den, hotová Prodietix jídla mají minimální trvanlivost 6 měsíců od data výroby, které je uvedeno na obale výrobku. Team Prodietix.cz


Otázka:

Dobrý den, jsem v 1. fázi. Mohu mít k obědu nebo k večeři tepelně upravené fazolové lusky, žampiony a k tomu chleba prodietix? Děkuji

Odpověď:

Dobrý den, ano, tuto kombinaci lze bezpečně zařadit od 1. fáze diety. Team Prodietix.cz


Otázka:

Je povoleno koření jako paprika, curry, kmín, šafrán a od které fáze diety ?

Odpověď:

Dobrý den, sladké koření lze v době diety konzumovat pouze omezeně a to v celkovém denním množství jedné čtvrtiny lžičky. Kmín pak od 2. fáze diety v množství půlky lžičky denně. Team Prodietix.cz


Online kalkulačka

Vypočítejte, jaký dietní program je pro Vás nejvhodnější?

Pohlaví

Problematické partie

Hledám nejvhodnější program...

Poraďte se s výživovým poradcem

Zarezervujte si bezplatnou telefonickou konzultaci s výživovým poradcem