Francouzská keto dieta

Poradna

Garant projektu

Doc. RNDr. Markéta Martínková Ph. D.

Máte na nás nějaký dotaz?

Neváhejte nám napsat, rádi vám poradíme.

Otázka:

Dobrý den, je možné si v 2., 3. fázi dát výjimečně vepřovou panenku? Děkuji

Odpověď:

Dobrý den, vepřová panenka lze považovat za jeden z nejlepších druhů vepřového masa, avšak vzhledem k nastavení diety není ke konzumaci doporučena. Pokud se u Vás výsledky dostavují, tak můžeme uvést výjimečnou konzumaci „na vlastní nebezpečí“. Team Prodietix.cz


Otázka:

Dobrý den. Chci se zeptat na zařazení cvičení k dietě. Mám od Vás M6 začala jsem v sobotu a od neděle začala cvičit půl hodiny denně orbitrek, sedy lehy a dřepy. Je to špatně v té první fázi? Čtu že se to nedoporučuje. Předtím jsem taky cvičila akorát prosinec jsem úplně vynechala. Unavená se necítím spíš naopak. Děkuji za odpověď.

Odpověď:

Dobrý den, po dobu 1. a 2. fáze diety nejsou vhodné silové aktivity, tedy cvičení s vlastní vahou těla nebo zátěží, kdy tělo nemá dostatek sacharidů na následnou regeneraci. Můžete je pak zařadit od 3. fáze diety. Co lze zařadit v době 1. a 2. fáze diety jsou aerobní aktivity, tedy Orbitrek. Níže naleznete podrobné pojednání ke sportovním aktivitám v době diety, kterým prosím věnujte pozornost. 😊 Jednoznačně nechceme někomu zakazovat nebo nedoporučovat pohyb, protože ten je pro nás pro všechny extrémně důležitý po dobu celého života. Ale… je třeba rozlišovat různé pohybové aktivity (aerobní vs. anaerobní). V první řadě není dobré zapojovat nové aktivity, na které nejste zvyklá (alespoň 3 měsíce) v první fázi diety. S cvičením doporučujeme začínat až od druhé či třetí fáze diety. Další věcí je, že pro dietu je vhodné především aerobní cvičení. Tedy takové cvičení, které je na 60 – 70% maximální tepové frekvence. Toto rozmezí se buď dá změřit v nějaké sportovní laboratoři, nebo otestovat a spočítat pomocí různých vzorců, které jsou dostupné na internetu. Obecně se však dá říci, že to je taková aktivita, při které se člověk mírně potí, je mírně zadýchaný, ale pořád dokáže ještě plynule mluvit. Spoustu lidí pak překvapí, že aerobní jsou například u svižné chůze, nebo domácího úklidu. Naopak běh bývá pro drtivou většinu vlivem nadváhy až příliš velkou zátěží a pro hubnutí tedy méně efektivní. Vhodnými aktivitami jsou ještě například kolo, plavání, nebo různé trenažéry (eliptical, veslování, rotoped a další). Taková aktivita by měla být nepřerušovaná, konstantní a nejméně 45min dlouhá, protože prvních 20min tělo spaluje pouze zásobní glykogen (produkt spalování sacharidů) a až poté se vyplaví endorfin a další a tělo začne užívat na zásobování energie z tuků. Anaerobní aktivity a silové typy cvičení příliš pro dietu příliš vhodná nejsou. Ale je vždy se potřeba podívat na každou aktivitu konkrétně. Tedy jak je dlouhá, jestli je komplexní nebo izolovaná (tedy kolik svalů se procvičuje), jaké jsou zátěže, kolik je opakování, jaká je tepová frekvence a další. Především není dobré tvořit laktát. Ten představuje stav, kdy se svaly zaplaví kyselinou mléčnou a na druhý den Vás ze cvičení ty svaly bolí. Na regeneraci takového stavu je třeba nejen bílkovin, ale také sacharidů (až 2,5x více než bílkovin) a proteinová dieta je nízkosacharidová. Tělo si pak glykogen musí přetvářet z bílkovin, nebo tuků a může se energeticky podhodnotit. To může způsobit velkou únavu, nebo dokonce váhovou stagnaci v průběhu diety. Je to samozřejmě na Vás, jakým způsobem budete trénovat v průběhu proteinové diety, ale je třeba vzít v úvahu, že tělo v jednu chvíli budovat svalovat hmotu a zároveň hubnout neumí. Můžete maximálně zpevňovat v rámci svalové paměti a zvyšovat absolutní sílu u hubnutí. Proto je dobré se vydávat vždy nejdříve jenom jednou cestou. Nejprve zredukovat tuky a poté až budovat svalovou hmotu. Team Prodietix.cz


Otázka:

Dobrý den, mám dotaz ohledně cvičení.Teď bohužel jak řadí koronavirus,tak nám zavřeli obchod a tudíž jsem doma.Zajimá mě co by jste mi doporučili za pohyb doma?Nebo jestli u této diety nevadí že člověk nemá skoro žádný pohyb? Moc děkuji.

Odpověď:

Dobrý den, v době diety není cvičení podmínkou, kdy i přes jeho absenci je váhová redukce efektivní. Zařadit lze aerobní cvičení, kam patří v této době i zdravotní procházky, které jsou současně povoleny. Dále mezi tyto aktivity lze počítat např. i domácí aktivity (úklid), při kterém se též spalují kalorie, stejně tak i práce na zahradě. Team Prodietix.cz


Otázka:

Chtěla bych se zeptat, jaké množství ovoce můžu sníst ve 3 fázi a které ovoce doporučujete. Děkuji za Vaši odpověď:)

Odpověď:

Dobrý den, povoleno je množství 100 g ovoce, které doporučujeme zařazovat ideálně do dopoledních hodin. Konzumovat můžete všechny druhy ovoce (ideálně s nízkým glykemickým indexem) kromě banánů, datlí, fíků, třešní, višní, švestek, sušeného ovoce či kandovaného ovoce. Team Prodietix.cz


Otázka:

Dobrý den, lze do diety ve 3. fázi přidat Balkanský sýr nebo Mozzarelu?

Odpověď:

Dobrý den, uvedené druhy sýrů mají do diety nevhodné nutriční složení. Vhodnými variantami pro 3. fázi diety jsou sýr Cottage nebo Olomocké tvarůžky, kdy povolenou gramáž naleznete ve Vašem manuálu k jídelníčku. Team Prodietix.cz


Otázka:

Dobrý den . Už jsem slyšela o této diete a chtěla bych ji také zkusit. Jen nevím jaké jídla a co vše by bylo pro mě nejvhodnější.

Odpověď:

Dobrý den, všechna naše jídla lze konzumovat od 1. fáze diety, tedy jsou vhodná všechny pro všechny fáze diety. 😊 Ideálně pokud navštívíte náš E-shop www.prodietix.cz a podíváte se na jednotlivé kategorie jídel. Zvýhodněné balíčky obsahují většinu jídel, která máme v nabídce v e-shopu. Po kliknutí na dietní program nebo jeho fázi se v košíku zobrazuje krok „sestavení jídelníčku“. Tento krok znamená, že si můžete vybírat z různých druhů jídel a jejich příchutí. Je tam k tomu i přehledná nápověda pro každou fázi dietního programu. Pro zákazníky, kteří se výběrem jídel nechtějí zabývat máme dvě tlačítka. První z nich je „přeskočit výběr“ a představuje námi sestavený jídelníček bez ohledu na zákazníkovu preferenci, vytvořený podle aktuálních skladových zásob. V košíku pak můžete k našemu výběru ještě přidat poznámku, např. pokud si přejete vynechat nějakou příchuť. V objednávce se Vaší poznámkou budeme řídit. Druhé tlačítko umožňuje volbu „vyplnit vzor“, čímž do objednávky vložíte náš přednastavený výběr jídel, ale zůstanete v konfigurátoru a můžete si náš předvýběr upravit podle Vašich chuťových preferencí. Pokud například někdo nemá rád houby, tak si z přednastaveného výběru vyjme hříbkovou omeletu a žampionovou polévku a nahradí ji jiným slaným jídlem. Pro vhodné doporučení dietního programu pak lze využít naši on-line kalkulačku, kterou naleznete zde: https://www.prodietix.cz/online-kalkulacka. Pokud by Vám nebylo cokoliv jasné, neváhejte nás kontaktovat i telefonicky. Team Prodietix.cz


Otázka:

Dobrý den, mohu se zeptat, zda je povolena konzumace kokosu a jaká je doporučená porce parmazánu ve 3. fázi?

Odpověď:

Dobrý den, kokos lze výjimečně zařadit až od 3. fáze diety v množství 1 lžíce za den v četnosti cca 2x do týdne. Parmezán je povolen ke konzumaci od 2. fáze diety v množství 20 g za den v četnosti cca 2x do týdne. Team Prodietix.cz


Otázka:

Muzu v 1.fazi rukolu?Dekuji za odpoved.

Odpověď:

Dobrý den, rukola je povolena od 1. fáze diety a lze ji zařadit do povoleného množství zeleniny. 😊 Team Prodietix.cz


Otázka:

Dobrý den, je prosím možné mezi vhodnou zeleninu v 1. fázi zařadit i růžičkovou kapustu? Děkuji za odpověď.

Odpověď:

Dobrý den, ano, růžičkovou kapustu lze konzumovat od 1. fáze diety a patří do povolených druhů zeleniny. 😊 Team Prodietix.cz


Otázka:

Dobrý den, na kolik gramů cukrů a kolik gramů tuků za den jsou nastaveny vaše tři fáze? Děkuji.

Odpověď:

Dobrý den, koncept Prodietix ketogenní diety je nastaven tak, abyste se ve své kategorii tělesných parametrů a s počtem konzumovaných jídel s povolenými druhy zeleniny dostala do ketózy a zůstala v ní po dobu 1. a 2. fáze diety, kdy zařazováním mini sacharidových příloh a ovoce ve 3. fázi dietního programu se postupně zpomaluje, případně i ukončuje. Přesto je tato fáze diety velmi důležitá pro pozvolný přechod do normálního racionálního jídelníčku. Vzhledem k výše popsanému tyto parametry neuvádíme, jelikož správně zvolený dietní program toto zaručuje. Pokud máte zájem, lze si nastavení sacharidů, bílkovin a tuků vypočítat z hodnot konzumovaných jídel za den a povolených druhů zeleniny a množství oleje. Nutriční hodnoty naleznete u každého našeho jídla Prodietix nabídky. Team Prodietix.cz


Online kalkulačka

Vypočítejte, jaký dietní program je pro Vás nejvhodnější?

Pohlaví

Problematické partie

Hledám nejvhodnější program...

Poraďte se s výživovým poradcem

Zarezervujte si bezplatnou telefonickou konzultaci s výživovým poradcem