Francouzská keto dieta

Jak nepřibrat na dovolené?

Sezóna letních dovolených je před námi. Jak během ní nezhatit dietní úspěchy a udržet si váhu? Na toto téma jsme vyzpovídali našeho výživového poradce Tomáše.

Tomáši, zákazníci se před létem čím dál tím častěji ptají, jak vyšešit svačiny na dovolené. Co doporučujete?

Zákazníkům doporučuji, aby si na dovolenou přibalili proteinová jídla určená pro přímou konzumaci. Můžou si je dát  ve sladké nebo slané podobě. Skvělá jsou především pro svou praktičnost, není potřeba použít shaker ani umývat nádobí. Všechna Prodietix jídla mají velmi podobné nutriční složení a je tedy jedno, zda podle vašich chuťových preferencí zvolíte sladkou nebo slanou variantu. Po dietě je možné do jídelníčku zařadit jedno až dvě Prodietix jídla a to ideálně do svačin. Zbylá jídla dne by již měla být plnohodnotná a bohatá na všechny živiny (bílkoviny, komplexní sacharidy a tuky).

Dovolenou si chce člověk patřičně užít a k tomu také určitě patří návštěva restaurace. Co by si měl zákazník v průběhu diety objednat?

Pokud jste v 1. fázi diety, je možné jíst pouze Prodietix jídla s povolenými druhy zeleniny. Při návštěvě restaurace si objednejte zeleninový salát. Dávejte ale pozor, aby byl připraven pouze z povolené zeleniny a dochucovadel. Tedy oleje, octa, soli, bylinek a povolených druhů koření, případně šťávy z půlky citronu. Seznam povolených surovin  naleznete ve Vašem manuálu k jídelníčku. Pokud situace jinak společensky neumožňuje, dá se k povoleným druhům zeleniny z 1. fáze diety zařadit povolené proteinové suroviny pro 2. fázi diety (maso, vejce a ryby). K tomuto optatření se však uchylujte jen v opravdu výjimečných případech.

Od druhé fáze už je to mnohem příjemnější. Můžete si jako oběd nebo večeři objednat maso, rybu nebo mořské plody (ze seznamu povolených surovin). Jako přílohu si dejte zeleninový salát z povolené zeleniny nebo grilovanou zeleninu. Dvakrát týdně si můžete dopřát také olivy (5 ks) a 20 g parmezánu.

Od třetí fáze si můžete k masu a zelenině přiobjednat také sacharidovou přílohu - rýži, brambory nebo luštěniny. Ale pozor - pouze 2 lžíce na porci. Povolené jsou také 3 lžíce vysokosacharidové zeleniny (hrášek, kukuřice, mrkev). Můžete si tedy objednat vývar, který tyto druhy zeleniny obvykle obsahuje.

A jak je to s alkoholem?

V průběh diety si můžete dopřát suché červené nebo bílé víno. Povolena je jedna slenička vína dvakrát týdně. Můj tip: Objednejte si vinný střik. Můžete si tak dát dvě skleničky za večer a navíc dodržíte pitný režim.

Co když na dovolené šlápneme vedle a porušíme dietu?

I to se stát může a není potřeba propadat panice. Stačí se na tři dny vrátit do režimu 1. fáze diety a ketóza se znovu obnoví. Průkaznost ketózy si pak lze jednoduše otestovat pomocí Ketophanu. V případě, že jste zhřešili, doporučujeme vyzkoušet přípravek Ketosafe - blokátor sacharidů. Jedná se o přípravek, jehož cílem je snížení metabolismu sacharidů po jejich neplánované nadbytečné konzumaci v době ketonové diety. Jeho funkce ale není preventivní. Dietu doporučuji dodržovat pouze v rámci předepsaných pravidel.

Je možné dietu přerušit a po dovolené se k ní opět vrátit?

Přerušení diety nedoporučujeme, jelikož je vhodné projít všemi třemi fázemi a postupně tak zvyšovat množství sacharidů pro přiblížení se k běžnému racionálnímu jídelníčku. Pro ty, kdo si chtějí dovolenou užít nebo vědí, že na ní neudrží pravidla dietního plánu, je vhodnější volbou zvolení kratší varianty dietního programu se všemi třemi fázemi. Poté absolvovat dovolenou a po mezidobí, které by mělo být ideálně v délce programu co byl absolvován, si dietu zopakovat podle potřeb vaší váhové redukce.

Jaké pohybové aktivity byste na dovolenou doporučil?

Pro dovolenou jsou ideální aerobní aktivity. Tedy takové cvičení, které je na 60 – 70% maximální tepové frekvence. Toto rozmezí se buď dá změřit v některé ze sportovních laboratoři, nebo otestovat a spočítat pomocí různých vzorců, které jsou dostupné na internetu. Obecně se však dá říci, že to je taková aktivita, při které se člověk mírně potí, je lehce zadýchaný, ale pořád dokáže ještě plynule mluvit. Mnoho lidí pak překvapí, že mezi tyto aktivita patří například svižná chůze, nebo procházky na dovolené. Patří sem i  běh, který bývá pro drtivou většinu vlivem nadváhy až příliš velkou zátěží a pro hubnutí tedy méně efektivní. Vhodnějšími aktivitami pak jsou jízda na kole, plavání, případně různé trenažéry v ubytovacích areálech (eliptical, veslování, rotoped a další). Pokud se rozhodnete pro některou z aerobních aktivit, tak by měla být bez přerušení, konstantní a nejméně 45 minut dlouhá.







 

Věříme, že vám Tomášovy rady a tipy pomohou. V případě dotazů jsou vám naši výživový poradci k dispozici na e-mailové adrese info@prodietix.cz nebo na telefonním čísle +420 281 86 26 86.

Online kalkulačka

Vypočítejte, jaký dietní program je pro Vás nejvhodnější?

Pohlaví

Problematické partie

Hledám nejvhodnější program...

Poraďte se s výživovým poradcem

Zarezervujte si bezplatnou telefonickou konzultaci s výživovým poradcem