Francouzská keto dieta

Velká letní sleva 20% na samostatná proteinová jídla Prodietix Slim
< zobrazit všechny dotazy

Petra

Otázka:

Dobrý den, ráda bych se zeptala, zda tuto dietu a zejména od první fáze může kombinovat s aminokyseliny doplňky stravy jako jsou BCAA. Děkuji za odpověď. Hezký den.

Odpověď:

Dobrý den, esenciální aminokyseliny BCAA příliš zákazníkům nedoporučujeme. Má to několik důvodů: - může se v dietě narušit aminokyselinové skóre - limitní aminokyseliny vzhledem k vysoké vstřebatelnosti bílkovin z proteinových jídel je okolo hranice 98%, takže se užívané BCAA stejně z velké části vyloučí - v ČR bývá množství výrobců a distributorů, kteří mohou používat různé pofidérní zdroje, není jistota kvality, protože původ je nejistý a neexistuje regulace - BCAA se používají primárně na ochranu svalové hmoty při tréninku, ostatní tvrzení o zvýšení kvality svalové hmoty, obnovení síly a dokonce spalování tuků jsou buď vytržené z kontextu, nebo nepravdy… a faktem je, že pro proteinovou dietu nejsou příliš vhodné sportovní aktivity, které jsou tak zvaně anaerobní… níže naleznete několik informací o sportovních aktivitách v době diety: Jednoznačně nechceme někomu zakazovat nebo nedoporučovat pohyb, protože ten je pro nás pro všechny extrémně důležitý po dobu celého života. Ale… je třeba rozlišovat různé pohybové aktivity (aerobní vs. anaerobní). V první řadě není dobré zapojovat nové aktivity, na které nejste zvyklá (alespoň 3 měsíce) v první fázi diety. S cvičením doporučujeme začínat až od druhé či třetí fáze diety. Další věcí je, že pro dietu je vhodné především aerobní cvičení. Tedy takové cvičení, které je na 60 – 70% maximální tepové frekvence. Toto rozmezí se buď dá změřit v nějaké sportovní laboratoři, nebo otestovat a spočítat pomocí různých vzorců, které jsou dostupné na internetu. Obecně se však dá říci, že to je taková aktivita, při které se člověk mírně potí, je mírně zadýchaný, ale pořád dokáže ještě plynule mluvit. Spoustu lidí pak překvapí, že aerobní jsou například u svižné chůze, nebo domácího úklidu. Naopak běh bývá pro drtivou většinu vlivem nadváhy až příliš velkou zátěží a pro hubnutí tedy méně efektivní. Vhodnými aktivitami jsou ještě například kolo, plavání, nebo různé trenažéry (eliptical, veslování, rotoped a další). Taková aktivita by měla být nepřerušovaná, konstantní a nejméně 45min dlouhá, protože prvních 20min tělo spaluje pouze zásobní glykogen (produkt spalování sacharidů) a až poté se vyplaví endorfin a další a tělo začne užívat na zásobování energie z tuků. Anaerobní aktivity a silové typy cvičení příliš pro dietu příliš vhodná nejsou. Ale je vždy se potřeba podívat na každou aktivitu konkrétně. Tedy jak je dlouhá, jestli je komplexní nebo izolovaná (tedy kolik svalů se procvičuje), jaké jsou zátěže, kolik je opakování, jaká je tepová frekvence a další. Především není dobré tvořit laktát. Ten představuje stav, kdy se svaly zaplaví kyselinou mléčnou a na druhý den Vás ze cvičení ty svaly bolí. Na regeneraci takového stavu je třeba nejen bílkovin, ale také sacharidů (až 2,5x více než bílkovin) a proteinová dieta je nízkosacharidová. Tělo si pak glykogen musí přetvářet z bílkovin, nebo tuků a může se energeticky podhodnotit. To může způsobit velkou únavu, nebo dokonce váhovou stagnaci v průběhu diety. Je to samozřejmě na Vás, jakým způsobem budete trénovat v průběhu proteinové diety, ale je třeba vzít v úvahu, že tělo v jednu chvíli budovat svalovat hmotu a zároveň hubnout neumí. Můžete maximálně zpevňovat v rámci svalové paměti a zvyšovat absolutní sílu u hubnutí. Proto je dobré se vydávat vždy nejdříve jenom jednou cestou. Nejprve zredukovat tuky a poté až budovat svalovou hmotu. Team Prodietix.cz


Máte na nás nějaký dotaz?

Neváhejte nám napsat, rádi vám poradíme.

Online kalkulačka

Vypočítejte, jaký dietní program je pro Vás nejvhodnější?

Pohlaví

Problematické partie

Hledám nejvhodnější program...

Poraďte se s výživovým poradcem

Zarezervujte si bezplatnou telefonickou konzultaci s výživovým poradcem