Brokolicové muffiny



Recept je vhodný pro: 1. fáze, 2. fáze, 3. fáze

ingredience na 2 porce

  • 4 vejce (v první fázi použijeme pouze bílky)
  • 250 g cukety
  • 200 g brokolice
  • od 2. fáze 20g strouhaného parmazánu
  • sušený česnek
  • sůl
  • pepř

postup přípravy

Nejprve si předehřejeme troubu na 180 °C a připravíme silikonové formičky na muffiny. Na toto množství by nám mělo stačit přibližně 16 formiček. Použití silikonových formiček je výhodnější než použití klasické kovové formy z toho důvodu, že silikonové formy nemusíme vymazávat tukem.

V další fázi oddělíme žloutky od bílků a z bílků vyšleháme klasický tuhý sníh. Žloutky odložíme stranou pro pozdější využití (v 1. fázi žloutky již používat nebudeme). Po vyšlehání sněhu nastrouháme omytou cuketu i brokolici na jemném struhadle. Brokolice Vám pravděpodobně nepůjde nastrouhat dokonale, ale to vůbec nevadí. Jde o to, nastrouhat košťál, menší růžičky mohou zůstat vcelku. Nastrouhanou zeleninu dáme do cedníku a necháme okapat. Pokud připravujete pokrm pro 1. fázi, tedy bez žloutků, zbavte zeleninu přebytečné vody opravdu pečlivě.

Poté vložte okapanou zeleninu do mísy, přidejte žloutky (ne v 1. fázi), sušený česnek dle chuti, sůl, pepř a od druhé fáze i nastrouhaný parmazán. Vše pečlivě promíchejte. Jako poslední přidejte vyšlehaný sníh a zlehka vpracujte do zbylé zeleninové směsi.

Těsto rozdělte do připravených formiček a vložte do trouby na cca 20 - 25 minut, dokud vše neztuhne a nezíská barvu.

V 1. fázi můžete polovinu této dávky (8 muffinů) sníst kdykoliv během dne v rámci povolené zeleniny nebo jako jídlo navíc.

Od 2. fáze vydá jedna porce (8 muffinů) za normální jídlo a sníst je můžete jak samotné nebo například s dýňovým pyré. Můžete však toto jídlo využít i jako "přílohu" a to tak, že využijete pouze polovinu dávky bílkovin v tomto jídle a sníte 4 muffiny a zbylou poloviční porci bílkovin vyberete ze seznamu "normálních" jídel. Tedy například: 70g pečeného pstruha se 4 muffiny (které obsahují 1 vejce).