Vážení zákazníci, jaro je tu a s ním i 30% sleva na všechny dietní programy. Buďte ve formě s příchodem jara! 

Došlo ke ztrátě internetového připojení, zkontrolujte prosím Vaše internetové připojení, obnovte stránku a zkuste provést akci znovu.
Při vyřizování vašeho požadavku došlo k chybě, obnovte prosím stránku a zkuste provést akci znovu.

Zpevňování a hubnutí do plavek

30. 6. 2022

“Letos chci v plavkách vypadat dobře!” Taky takhle zní vaše první věta, když se na jaře rozhodnete začít cvičit, nebo si naplánujete letní dovolenou? Je to vůbec ta správná motivace?

 

Letní dovolené, koupání, slunné pláže - to všechno je krásné, někdy to s sebou však nese nepříjemné pocity. Svléknout se do plavek nebo letních šatů může být pro někoho velkou výzvou. Když už se rozhodnete začít včas a připravit tělo do plavek, vyvstávají otázky:

- Jak na to?

- Mám hubnout nebo zpevňovat?

 

Jak začít?

Ideálně hned. Nečekejte na pondělí, zítřejší ráno, nový měsíc, lepší počasí. Odkládání na jindy znamená, že buď nezačnete nikdy, nebo si projdete drastickými dietami těsně před odjezdem. Nemusíte hned vyběhnout sprintem do parku a dělat sto kliků denně. Začněte pozvolna s přidáním jednoduchého každodenního pohybu. Užijte si o něco delší procházku domů, vezměte děti na hřiště, kde s nimi bude blbnout, jeďte pro svačinu na kole. I trocha pohybu vám pomůže začít hubnout a nastartovat tréninkovou rutinu.

 

Je důležitější hubnout nebo zpevňovat?

U hubnutí do plavek hraje hlavní roli čas. Máte do plavkového odhalení času habaděj? Pak se zaměřte na obojí a dosáhnete nejlepších výsledků. Odpočítáváte poslední týdny nebo dokonce dny? Tady je na řadě spíše hubnoucí fáze, protože na růst a formování svalů už není mnoho času.


Když vás váha netrápí a chcete hlavně vyrýsovat tělo - posilujte a zpevňujte, co to jde. Třeba podle videa Cvičíme s Prodietix.

 

Pro lepší ilustraci si ukážeme praktický příklad.

Do dovolené zbývají 2 až 3 měsíce. Potřebujete shodit nějaké kilo a být v plavkách trochu pevnější. Zaměřte se tedy na dietu, přidejte více běžného pohybu (procházky, kolo, výlety) a nezapomeňte i na posilování 2-3x týdně. Shozená přebytečná kila odhalí i vaše nově nabyté svaly.

 

Zbývá vám do dovolené jen týden až dva a nejste se sebou spokojeni? Tady už toho posilováním moc nedoženete, pořád však ještě můžete do odjezdu být o nějaké to kilo lehčí.

 

Objednejte si náš dietní program na 15 dní nebo 3 týdny a uvidíte, jak to půjde dolů.

 

Tipy, jak na krásnější tělo do plavek

  1. Odlehčete jídelníček a podpořte proces hubnutí na talíři

Ať už využijete keto dietu, nebo vyřadíte z jídelníčku některé potraviny, dopřejte tělu lehčí stravu. Vyřaďte příliš kalorické a nezdravé potraviny. Omezte mlsání. Myslete na dostatek bílkovin, kvalitních tuků a sacharidů. Dopřávejte si hodně čerstvé zeleniny a sezónního ovoce. Bílkoviny jsou klíčové i pro růst svalů, tedy tvarování postavy.

  1. Nastartujte spalování

Nakopněte svůj metabolismus tím, že mu dáte zabrat při intenzivním tréninku, jako je kruhový či intervalový trénink. Mrkněte se, jestli vaše fitko nenabízí některý z intervalových, HIIT, tabata a podobných typů skupinového cvičení. Stačí si ho dopřát párkrát týdně, pro začátek klidně jednou až dvakrát, ale i to stačí k dodání impulsu.

 

  1. Přidejte posilování a kardio

Metabolismus máme rozběhnutý, nezapomínejte ale ani na klasické posilování a také aerobní aktivity. Posilování vám pomůže spalovat i po skončení trénink, a zároveň svaly vytvaruje a tím zpevní celé tělo. Nebojte se ani silového tréninku - dřepování ani zvedání činek z vás neudělá kulturisty, naopak vám pomůže nabrat na síle a hezky zpevnit. A také v plavkách udržíte rovnější postoj, díky kterému hned celé tělo vypadá štíhleji, sebevědoměji a lépe. Aerobní cvičení při nízké tepové frekvenci, jako je rychlejší chůze, lehký běh, in-line brusle, kolo apod. vám zase pomůže spalovat během aktivity, je tedy součástí procesu hubnutí.

 

Buďte konzistentní, ale laskaví sami k sobě

Vydržete, nevzdávejte to, i když budou slabší chvilky, lákavější svačiny a chvějící se vůle. Neberte však celou plavkovou přípravu příliš vážně. Dovolte si se odměnit, ať už občas něčím dobrým na zub, nebo třeba novými plavkami. Vybírejte přiměřeně - o číslo menší plavky jsou sice možná motivace, pokud však nemáte reálné cíle, budou vás nepadnoucí kousky oblečení nakonec spíše frustrovat. 

 

Přiměřeně se motivujte a buďte realističtí

Řekněte si hned na začátku, proč to děláte. Kvůli fotce v plavkách na sociální sítě? Tudy cesta nevede. Protože se chcete lépe cítit, nestydět se, konečně odehrát ten míč při plážovém volejbalu nebo se nezadýchat při procházce na přímořské túře? To už je lepší! Napište si své cíle a stanovte si reálně, jaké váhy a jakých cílů chcete dosáhnout. Lepší jsou vždy menší krůčky než monumentální sny.

 

Najděte si parťáka

Přizvěte na svojí plavkovou misi kamarádku a hubněte společně. Oznamte svůj úmysl rodině, aby vás podpořila, nedovolila vám polevit a pochválila vás za vaši snahu. 

 

Odpočívejte a spěte

Svaly nerostou při tréninku, ale po něm. Stejně tak vše ostatní v těle se opravuje, regeneruje a krásní právě při odpočinku. Dopřejte si dost klidného spánku, dejte si občas nohy nahoru, protáhněte se, zajděte si do sauny nebo na jógu. Další tréninky pak půjdou určitě mnohem lépe!

 

Nekoukejte na váhu, važte si sami sebe

Nestresujte se digitálním číslem. Váha, hlavně ta ženská, se liší podle fáze cyklu, zavodnění, tlaku, momentální stravy. Koukejte se do zrcadla, změřte se, poměřujte oblečení.

 

Hlavně nezapomeňte - ať ukazuje váha či zrcadlo cokoliv, mějte se rádi a noste své tělo (i v plavkách) s hrdostí a láskou.