Francouzská keto dieta

Poradna

Garant projektu

Doc. RNDr. Markéta Martínková Ph. D.

Máte na nás nějaký dotaz?

Neváhejte nám napsat, rádi vám poradíme.

Otázka:

Koupila jsem kysane zeli s hodnotou sacharidu 0,50 g na 100g vyrobku. Mohu ho pouzit, mam 1. Fazi diety. Dekuji

Odpověď:

Dobrý den, pokud zelí ve složení výrobku nemá přidaný cukr, lze ho od 1. fáze diety zařadit v množství 300 g za den. Nutriční parametry tohoto výrobku nasvědčují, že je zelí pro potřeby diety v pořádku. Team Prodietix.cz


Otázka:

Dobrý den, chtěl bych se zeptat jestli v druhé fázi můžu i brambory a kolik? Děkuji za odpověď.

Odpověď:

Dobrý den, brambory, jako mini sacharidová příloha, jsou povoleny až od 3. fáze diety k normálním proteinovým jídlům dne a to v množství 2 vrchovatých polévkových lžic. Team Prodietix.cz


Otázka:

Dobrý den, lze začít s dietou po operaci kolene ....? Děkuji

Odpověď:

Dobrý den, s dietou doporučujeme začít po plné rekonvalescenci a rehabilitaci pohybového aparátu. Tělo v období po operaci, pro tvorbu tkání a chrupavek, potřebuje mít plnohodnotný příjem všech živin. Dieta je nízkosacharidová a nízkotuková a tyto potřeby nepokrývá. Team Prodietix.cz


Otázka:

Dobrý den můžu zařadit vaše hotová jídla v 2.fázy diety? V uvedených receptech pro 2 fázy nejsou uvedeny přílohy ale jidla jsou i s přílohami. Děkuji

Odpověď:

Dobrý den, hotová jídla lze využít až po dietě do běžného racionálního jídelníčku, jako nutričně vyvážený oběd nebo večeři. Team Prodietix.cz


Otázka:

Dobrý den, nedohledal jsem zde na vašem webu jakým způsobem se podávají ty potraviny z vašeho programu jako jsou wafle, palačinky, těstoviny, bramboráky a všeobecně ty jídla, která by se dala považovat pouze za přílohy. Zajímá mě tedy zda se konzumují samostatně nebo jsou k tomu doporučené další ingredience nebo rovnou recept celého jídla. Myšleno v průběhu diety od samého začátku. děkuji za odpověď.

Odpověď:

Dobrý den, jídla, která zmiňujete, jsou též vysoko proteinová a určena jako samostatná jídla dne, které se konzumují s povolenými druhy zeleniny (tedy slané varianty a přílohové druhy) a můžete je zařadit jako ostatní Prodietix jídla již od 1. fáze diety. Sladká jídla jako jsou vafle, palačinky nebo tyčinky se konzumují samostatně, případně je možné je od 3. fáze diety obohatit o 100 g ovoce. Zeleninu lze konzumovat v průběhu celého dne nezávisle na proteinových jídlech. Inspirovat se lze i recepty, které naleznete v odkazu níže. https://www.prodietix.cz/recepty Team Prodietix.cz


Otázka:

Dobrý den. Užívám teď Vaši dietu a chtěla jsem se zeptat, jestli bych při ní mohla pít zelený ječmen a chlorelu? Děkuji.

Odpověď:

Dobrý den, zelený ječmen lze zařadit až po dietě. Chlorelu lze konzumovat v povoleném dávkování od 1. fáze diety. Team Prodietix.cz


Otázka:

Dobrý den, může se v dietě pít Actimel?

Odpověď:

Dobrý den, Actimel je vhodné zařadit až po ukončení dietního programu, kdy pro potřeby diety nemá vhodné nutriční složení. Jedná se o nízký podíl bílkovin a u ochucených variant vysoký podíl jednoduchých cukrů. Team Prodietix.cz


Otázka:

Dobrý den, lze pít při dietě nealkoholického vína více než 2dcl denně? Dále bych se chtěla zeptat, jak je to se 100% ovocnou šťávou od 3.fáze? Děkuji

Odpověď:

Dobrý den, nealkoholická suchá vína jsou stejně jakou alkoholické varianty, pro obsah sacharidů, nastaveny na 2 dcl / den v četnosti 2x do týdne. Ve 3.fázi preferujeme ovoce nad ovocnými koncentráty a to pro svůj obsah cenné vlákniny a zdroj vitamínů. Team Prodietix.cz


Otázka:

Dobrý den, ráda bych se zeptala, zda má na průběh diety vliv užívání probiotik, pokud je jejich užívání během diety tedy vůbec povoleno. Děkuji za odpověď!

Odpověď:

Dobrý den, užívání probiotik je v době diety povoleno a její průběh neovlivní, kdy je můžete bezpečně zařadit. Team Prodietix.cz


Otázka:

Dobrý den, ráda bych se zeptala, zda tuto dietu a zejména od první fáze může kombinovat s aminokyseliny doplňky stravy jako jsou BCAA. Děkuji za odpověď. Hezký den.

Odpověď:

Dobrý den, esenciální aminokyseliny BCAA příliš zákazníkům nedoporučujeme. Má to několik důvodů: - může se v dietě narušit aminokyselinové skóre - limitní aminokyseliny vzhledem k vysoké vstřebatelnosti bílkovin z proteinových jídel je okolo hranice 98%, takže se užívané BCAA stejně z velké části vyloučí - v ČR bývá množství výrobců a distributorů, kteří mohou používat různé pofidérní zdroje, není jistota kvality, protože původ je nejistý a neexistuje regulace - BCAA se používají primárně na ochranu svalové hmoty při tréninku, ostatní tvrzení o zvýšení kvality svalové hmoty, obnovení síly a dokonce spalování tuků jsou buď vytržené z kontextu, nebo nepravdy… a faktem je, že pro proteinovou dietu nejsou příliš vhodné sportovní aktivity, které jsou tak zvaně anaerobní… níže naleznete několik informací o sportovních aktivitách v době diety: Jednoznačně nechceme někomu zakazovat nebo nedoporučovat pohyb, protože ten je pro nás pro všechny extrémně důležitý po dobu celého života. Ale… je třeba rozlišovat různé pohybové aktivity (aerobní vs. anaerobní). V první řadě není dobré zapojovat nové aktivity, na které nejste zvyklá (alespoň 3 měsíce) v první fázi diety. S cvičením doporučujeme začínat až od druhé či třetí fáze diety. Další věcí je, že pro dietu je vhodné především aerobní cvičení. Tedy takové cvičení, které je na 60 – 70% maximální tepové frekvence. Toto rozmezí se buď dá změřit v nějaké sportovní laboratoři, nebo otestovat a spočítat pomocí různých vzorců, které jsou dostupné na internetu. Obecně se však dá říci, že to je taková aktivita, při které se člověk mírně potí, je mírně zadýchaný, ale pořád dokáže ještě plynule mluvit. Spoustu lidí pak překvapí, že aerobní jsou například u svižné chůze, nebo domácího úklidu. Naopak běh bývá pro drtivou většinu vlivem nadváhy až příliš velkou zátěží a pro hubnutí tedy méně efektivní. Vhodnými aktivitami jsou ještě například kolo, plavání, nebo různé trenažéry (eliptical, veslování, rotoped a další). Taková aktivita by měla být nepřerušovaná, konstantní a nejméně 45min dlouhá, protože prvních 20min tělo spaluje pouze zásobní glykogen (produkt spalování sacharidů) a až poté se vyplaví endorfin a další a tělo začne užívat na zásobování energie z tuků. Anaerobní aktivity a silové typy cvičení příliš pro dietu příliš vhodná nejsou. Ale je vždy se potřeba podívat na každou aktivitu konkrétně. Tedy jak je dlouhá, jestli je komplexní nebo izolovaná (tedy kolik svalů se procvičuje), jaké jsou zátěže, kolik je opakování, jaká je tepová frekvence a další. Především není dobré tvořit laktát. Ten představuje stav, kdy se svaly zaplaví kyselinou mléčnou a na druhý den Vás ze cvičení ty svaly bolí. Na regeneraci takového stavu je třeba nejen bílkovin, ale také sacharidů (až 2,5x více než bílkovin) a proteinová dieta je nízkosacharidová. Tělo si pak glykogen musí přetvářet z bílkovin, nebo tuků a může se energeticky podhodnotit. To může způsobit velkou únavu, nebo dokonce váhovou stagnaci v průběhu diety. Je to samozřejmě na Vás, jakým způsobem budete trénovat v průběhu proteinové diety, ale je třeba vzít v úvahu, že tělo v jednu chvíli budovat svalovat hmotu a zároveň hubnout neumí. Můžete maximálně zpevňovat v rámci svalové paměti a zvyšovat absolutní sílu u hubnutí. Proto je dobré se vydávat vždy nejdříve jenom jednou cestou. Nejprve zredukovat tuky a poté až budovat svalovou hmotu. Team Prodietix.cz


Online kalkulačka

Vypočítejte, jaký dietní program je pro Vás nejvhodnější?

Pohlaví

Problematické partie

Hledám nejvhodnější program...

Poraďte se s výživovým poradcem

Zarezervujte si bezplatnou telefonickou konzultaci s výživovým poradcem